[Mma] polowie grant dla pracowni komputery KRA - superuzytownik(i)

Boud Roukema boud at astro.uni.torun.pl
Tue May 4 17:54:26 CEST 2004

Witam,
  Mamy połowie grant dla kupić lepiej sprzęt dla saly komputerowy w KRA. :)
Być może drugie połowie możemy mieć od funduszu wewnętrzny KRA...

Cel jest serwer dla studentów, więc, moim skromnym zdaniem, byłoby dobry
że jest student który będzie podzielić hasło superużytownik z Romanem Feilerem
i ja. Najnmiej w przypadku że serwer wpadł i ani Roman, ani ja jesteśmy
dostępny, potrzeba być ktoś który może robić coś.

Dokładnie co jest odpowiedzialność studenta z hasłem su jest dla
woluntariusz i dla inne studentów decydować razem. Nie ma ani
pieniądze, ani kredyt na wykłady dla rolę tej (być może byłoby
możliwe, ale ja po prostu nie wiem, i wiem że biurokracji jest cieżki
w UMK, i dla coś który daje trochę władze do studentów, biurokracji
może być nawet więcej cieżki...), więc inny studenci potrzebują pamiętać
że jest działalność woluntarna.

Moja pomysł o rola jest coś jak:
 - być dostępny dla komunikacji między studentami, i między studentami
i Romanem i naukowcami
 - uczyć się trochę jak administrować system GNU/Linux i jeśli może
pomoc że system dobrze funkcjonuje i że studenci uczyją się zrobić
astronomię, rób!
 - próbuj zrobić decyzji wrażliwe lub kontrowersyjne przez metody
konsensus formalny (propozycja + czekać dla komentarze + poprawki
+ rozumienie punkt widzenie mniejszość + decyzji jeśli nikt robi weto)
i decyzji w zwyklych przypadkich ,,rough consensus and running code",
tzn. że tytuł "hab" lub "dr" lub "mgr" nie daje więcej praw decyzyjnych...

Już Lenka
http://adjani.astro.uni.torun.pl/cgi-bin/twiki/view/Main/MagdalenaCechowska
i Grzegorz
http://adjani.astro.uni.torun.pl/cgi-bin/twiki/view/Main/GrzegorzNowak
proponowali się dla zrobić tej rolę razem; dla mnie to byłoby fajnie.
Jeśli nie ma inna propozycji od studentów przed tygodniu, dla mnie to
jest decyzja (przez konsensus pasywny).

pozdr
boud

(PS: Przepraszam dla osób, który otrzymają wiadomość ta dwa razy.)